Aon – Healthgarden

Achtergrond & details
Aon is een toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en verzekeringen met wereldwijd 72.000 medewerkers in ruim 120 landen. Zij heeft Media&More benaderd om een interactieve invulling te geven aan een check over het thema ‘Zorg & Gezondheid’ voor Human Resource-managers. Het doel van de check is om een whitepaper onder de aandacht te brengen over dit thema en bedrijven inzicht te geven in de vitaliteit en gezondheid van hun organisatie.

In het kort: Creëer een interactieve ‘Zorg en Gezondheid’-check voor organisaties met behulp van een interactieve zelftest.

Concept
De check is vormgegeven als een ‘health garden’, een moestuin die de vitaliteit en gezondheid van je bedrijf weergeeft terwijl je de vragen van de check invult. Een speelse maar effectieve metafoor die visueel aantrekkelijk is uitgewerkt. Tijdens de uitwerking van deze interactieve infographic is er ook rekening gehouden met het meten van de effectiviteit. Het game-achtige karakter en de (voor die tijd) nieuwe techniek heeft geleidt tot een enorme boost in de conversieratio.


aon2

Client
Aon Netherlands

Geleverde services
Infographic
Interactive infographic
Datavisualisatie

Project manager
Erwin Klerks

Concept
Guy Notten
Erwin Klerks

Interaction design
Guy Notten

Contact