Achtergrond & details
DSM is een mondiale onderneming die vanuit wetenschappelijke basis actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen. Een grote internationale speler met meer dan 25.000 medewerkers. Media&More is door DSM benaderd om een aantal interne resources en ondersteunende afdelingen van DSM meer onder de aandacht te brengen bij haar eigen medewerkers. DSM heeft namelijk een aantal expertises in huis die breder ingezet kunnen worden in de eigen organisatie. DSM heeft deze expertise afdelingen gebundeld tot één ‘Expert Center’. Aan Media&More de taak om te laten zien wat het DSM Expert Center (DEC) inhoudt en wat elke expertise kan opleveren.

Concept
Een trein is als metafoor ingezet om DSM en de verschillende ondersteunende afdelingen en business groups (wagons) weer te geven. Een ultramoderne, hogesnelheidstrein die door een uitdagende en alsmaar veranderende omgeving rijdt. In de laatste wagon vinden we het DEC om aan te geven dat de afdeling een ondersteunende rol heeft. Even later krijgen we een kijkje in de wagon zelf met daarin de vijf expertises van het DEC. Terwijl een voice-over de rol, ambities en werkwijze toelicht, rijdt de trein efficiënt en veilig de toekomst tegemoet. In volle vaart passeert hij een externe consultant die overbodig is geworden.

dsm-1

dsm-3

dsm-2

dsm-infogr-2

dsm-infogr-1

Logo-DSM





Client
DSM

Concept
Erwin Klerks
Guy Notten
Luuk Horsmans

Illustraties
Guy Notten
Edith Klerks

Animatie
Edith Klerks

Contact