NVZ – Zorgzekeren.nl

Achtergrond & details
De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen heeft ons benaderd om een interactieve invulling te geven aan een campagne met de naam ‘ZEKER’. Met deze campagne speelt de NVZ in op een landelijke campagne ‘Alert Online’. Deze was erop gericht om het bewustzijn rond ‘cyber security’ te vergroten. De campagne van de NVZ is specifieker gericht op personeel van zorginstellingen. Zij wilden daarbij een interactieve zelftest inzetten om leidinggevenden en medewerkers actief te betrekken bij het thema. Met deze informatie zijn wij zelfstandig aan de slag gegaan om de kern te achterhalen en de benodigde middelen te inventariseren.

In het kort: Betrek managers en medewerkers van gezondheidsorganisaties actief in het vergroten van bewustzijn over cyber security met behulp van een interactieve zelftest.
nvz-zorgzekeren

nvz-zorgzekeren2

Concept
Het idee was om de algemene thema’s van de campagne een meer inzichtelijke en persoonlijke invulling te geven door middel van dagelijkse praktijkscenario’s. Uiteindelijk zijn zes momenten binnen de dagelijkse gang van zaken bij zorginstellingen waar cyber security en de gevoeligheid van informatie een grote rol spelen interactief uitgewerkt.
Bij elk scenario wordt de gebruiker betrokken door een interactieve handeling uit te voeren specifiek voor dat scenario. Door echte scenario’s en oplossingen interactief te maken heeft de infographic gezorgd voor beleving en bewustwording. Aan het eind krijgt de gebruiker een persoonlijke score die direct gedeeld kan worden via verschillende kanalen en is er de mogelijkheid om meer informatie te bekijken. Dit project heeft daarnaast een moderne en eigen stijl gekregen die goed aansluit bij de huisstijl van NVZ.

Feiten & cijfers
gebruikt in verschillende trainingssessies bij grote gezondheidsinstellingen.
921 managers van 47 verschillende gezondheidsorganisaties hebben een online vragenlijst ingevuld.
41 gezondheidsorganisaties hebben offline campagne materiaal van de ‘ZEKER’ campagne besteld.

Inform: 90%
Attract: 60%
Engage: 100%



nvz-zorgzekeren3

Client
Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen

Concept
Guy Notten, Luuk Horsmans

Designuitwerking
Guy Notten

Project Management
Erwin Klerks

Contact